Clap clap the keys...

2006-02-09

Умен ли си?

Хмм, одеве стана дума за това как света е булшит, ама ние все пак трябва да му се радваме и т.н. Това хем добре за психичното равновесие, хем малко залъгалка и неприемане на реалността такава каквато е... И за това колко тъпи били хората (като цяло)... ми тъпи сме, аз винаги съм го мислел, и съм се стремял да се преборя с вродената ми тъпота :) но уви. Има хора (например т.н. "големи" програмисти), занимавайки се с неща, които са пълна загадка за повечето останали , започват да се възгордяват и да се мислят за адски умни :) Това че знаеш куп алгоритми, измислени от някой друг, в общия случай не ти помага при взимането на важни решения например. Абе идеята ми е, че дори и най-умния си е малко (или много) тъп. Например, ако си прекалено умен, има сериозна опастност да развиеш някакво хипер-его и да се мислиш за много велик, при което и някой доста по-малко умен от теб ще разбере всъщност колко си глупав :)

btw: гледах малко от "Седем години в Тибет" преди ден-два. Филма не знам дали си струва, но със сигурност има яки моменти. Например: една от разликите между западната и източната култура - на запад се ценят и уважават хората, които се стремят да си развият егото - известни спортисти, актьори и т.н. (успешна кариера - хихи) , докато на изток уважават хората, които жертват егото си (за доброто на всички?) мамка му, защо не съм се родил в Тибет :)
Реших да изровя точните думи на мацката от филма, защото нещо не можах да го обясня:
This is another great difference between our civilization and yours. You admire the man who pushes his way to the top in any walk of life, while we admire the man who abandons his ego.